Zoeken in deze blog

maandag 24 september 2012

Barbara Thevelin bij 'Ann Hoed' in Wetteren

Als Artspotter zou ik met gemak 30 tot 40 tentoonstellingen per week kunnen bezoeken indien ik inging op alle uitnodigingen die hier binnenstromen. Een mens moet dus keuzes maken en spijtig genoeg heel wat interessante voorstellen onbeantwoord laten.
 
Toen ik een tijdje geleden via Facebook een uitnodiging van Barbara THEVELIN ontving, kreeg het voorgestelde project echter meteen een sterretje in mijn agenda.
 
Misschien was het de titel die me over de streep trok:
 
'Licht licht dekentje, huiselijke tentoonstelling. Geen vernissage, wel...'
 
Natuurlijk speelde ook de onverwachte locatie een rol.
 
 
'Ann Hoed' hoedenwinkel & galerie
 
In de Wetterse Hekkerstraat ( op een paar stappen van de Markt ) heeft Ann Jacobs sinds zowat anderhalf jaar haar trendy hoedenwinkel in een gerenoveerd rijhuisje. Als 'Ann Hoed' presenteert zij een schitterende collectie hoeden voor dames en heren op het gelijkvloers.
 
De eerste verdieping reserveerde zij meteen als expositieruimte voor (lokaal) creatief en beeldend talent.
 

Barabara Thevelin @ Ann Hoed
 
 Vorige zaterdag gingen we een kijkje nemen. De kunstenares was er niet, vermits ze les mocht geven in het Deeltijds Kunstonderwijs van de Aalsterse Academie voor Schone Kunsten. (Kunstenaars leven nu eenmaal niet van kunst alleen... er is ook brood nodig)
 
Ik ontdekte hier wel een collectie, waarvan vooral het lichte 'papierwerk' mij in hoge mate kon bekoren en boeien. Haar knip- en plakwerk met 'doorleefd' papier is van een schijnbare achteloosheid, die echter leidt tot evenwichtige composities, waarin kleur en textuur verweven zijn met een soort heimwee naar een 'warm' verleden.
 
 
Barbara Thevelin @ Ann Hoed
 
 Tot 13 oktober zal Barbara THEVELIN elke vrijdag van 10.30 tot 17.30 aan het werk zijn in de exporuimte van
 
'Ann Hoed'
Hekkerstraat 28
9230 WETTEREN
 
Maar gewoon naar de tentoonstelling gaan kijken is natuurlijk altijd mogelijk tijdens de openingsuren van de hoedenwinkel: van 10.30 tot 18 uur, gesloten op dinsdag en zondag
 


Geen opmerkingen: